Lidt om "Bamsebilen"

                      

Type: Volvo N84

                           Først ind.reg. oktober 1972, model 73                   
Motor: 5 liter/117 HK
Totalvægt: 11800, Lastevne: 6090
3-vejs tip

Synk. gearkasse, 5 trin
 - bagtøj m. two-speed

Servostyring
I trafik fra 0ktober 1972 til november 2007
      Ifølge den norske mil-tæller på ve. forhjul,
      har den kørt ca. 1,1 mill km.

Jeg købte bilen d. 26/7-2008 og dengang så den meget "slidt" ud! Men motoren startede og kørte som kun Volvo kan; blød og behagelig

                   

                       



Og så er det jo med at komme i gang!
skærmbunden var et nærliggende sted
at starte - Men det gik først rigtigt hurtigt
fra november måned - hvor min datter bad
mig hente hende og "manden i hendes liv"
ved deres bryllup d. 27/6-09
Ind i Søster og Svoger's lade, og så i gang med at "skære rust". I det store hele, var der kun et enkelt sted hvor det så værre ud end forventet, men her måtte jeg ty til smeden - RJH-design: Tværvangen bag kofangeren var "næsten ikke eksisterende", men resterne blev fjernet nænsomt, en god tegning, og så afsted til mester.

 

Juleferie, vinterferie, påske og pinse, foruden alle weekends boede jeg i campingvognen ved siden af bilen, arbejdede fra ved 8 tiden om morgenen til jeg segnede om aftenen/natten

 

 

Selvom de fleste blev ved med at tvivle på at jeg nåede målet, så voksede resultaterne frem - støt og roligt

 


og sidst i april så bilen sådan ud

- og sådan så det ud på bryllupsdagen, DEN dag var jeg mere en 2½ m høj, mest fordi jeg er pjattet med både "datter og svigersøn"
 

  

Og nu er jeg så gået i gang med denne vinters projekt: Laddet skal ombygges: Til daglig skal bilen selvfølgelig være
tro mod sin oprindelse: grus-bil med
3 vejs tip, men hvert år, skal en del af Danmarks blomster holde fest: STUDENTERNE, og her vil jeg være med.
Jeg ved ikke noget der kan sætte mig i bedre humør end unge glade mennesker,
så hvis jeg kan hjælpe med at gøre en festlig dag endnu mere festlig, så vil
jeg det!
Derfor laver jeg følgende:

Ombygningen
giver plads til:

27 - 30 faste sæder, 120 cm høje sider,
vandtæt pressenning, 2 stiger,
Plads til bannere, plads til en
"ølsner" på turen.

Og nu mangler jeg kun pressenningen.

Sikkerhed skal selvfølgelig være i orden: Derfor flg: Tipladdet skal kunne blokeres
Der bliver høje sider
Der er faste sæder til alle
- og det er det loven kræver!
- Men derudover vil jeg også:

Pressenning, så vi kan lave skygge når solen brænder, eller tørvejr hvis det
regner.

Jeg leder efter gule rotorblink - model "gammeldags" - så jeg kan sikre af- og påstigning bedst muligt.

Gulvet er selvfølgeligt skridsikkert.

.

 


ProCreator v4.9.2 | Content Management System